onsdag, februari 20

popcornchokladgodisar & new york-flashback.




såg att sofi fahrmann köpt intressant juice på dean&deluca i new york häromdagen och gick därför in på deras hemsida. ett typiskt exempel på en butik jag skulle uppskatta att gå in i. det närmsta vi har i stockholm är kanske cajsa warg? där man kan få inspiration och köpa lite allt möjligt exklusivt, nytt, icke-fabriksgjort? och blandat efter egna önskemål i matväg. t ex ovanstående godisar. grönkål (kale) har ju varit väldigt trendigt i usa ett tag men inte kommit hit ännu, det plus spenat, broccoli, äpple, päron och ingefära, som fanns i den juicen hon köpte, går knappast att köpa nånstans här. just precis det gillar jag väldigt mkt med såna stora städer. hon skrev också i ett annat inlägg att befinna sig i new york är som en enda lång julhelg. allt kretsar kring mat. vart ska man äta och vad ska man äta. dagens två viktigaste frågor. frestelser överallt. de orden och det här inlägget hon gjorde flyttade mig också väldigt mkt tillbaka till new york. vi kände inte till vare sig the high line (ett gammalt järnvägspår som är omgjort till promenadsträcka en bit ovan mark) eller the standard grill när vi var där men ljuset i bilderna är så speciellt för new york. även om det är kallt och rått tidvis på vintern tror jag de har mkt fler soltimmar generellt än vad vi har. observera det coola myntgolvet och de urfina hund-salt-och pepparkaren på de två nedersta bilderna. och sist en new york-bild från arkivet, fem år gammal, från när vi var där: 

2 kommentarer:

Karro sa...

Deras smoothies kanske inte kan klassas som juice, men Blueberry lifestyle finns på flera ställen i stan och kan kanske vara något. Jag har provat några och de är goda, favvon är "eat your greens". Kram på dig!

Lina sa...

tack! ska jag lägga på minnet. "eat your greens" låter lovande :-)